ایده‌هایی برای شروع سال جدید

زندگی کن، نگو چرا…
۳۰ بهمن ۱۳۹۶
گام‌های کوچک ساده برای کشف علائق
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

ایده‌هایی برای شروع سال جدید

سال نو در حال نزدیک شدنه و بسیاری از مردم، بعد از ارزیابی انتخاب‌های زندگی شخصی و شغلی، و در نظر گرفتن یک چشم‌انداز، برای سال جدید خودشون برنامه‌ریزی می‌کنند.

سال جدید بهترین فرصت برای کسانیه که موفق به ایجاد تغییراتی که می‌گفتند هفته آینده، ماه بعد یا شاید زمانی انجام میدیم، نشدند.

خب، حالا فرصت خوبیه و می‌تونید شانس خودتون رو – برای نشستن و تهیه لیستی از تغییرات مهم شیوه‌ی زندگی که می‌خواهید داشته باشید- امتحان کنید.

در ادامه فهرستی از ایده‌های، رایج برای شروع سال نو، در اختیار شما قرار میدیم که بر گرفته از سایت lifehack است که با همراهی حامد امانی‌پور، وحید شاه‌بابا و بهار عموشاهی دوستان شرکت‌کننده در دوره سال نو، زندگی نو ترجمه شده، و امیدواریم در آستانه سال نو برای شما مفید باشه.

اگر به دنبال روش‌های موثر برای تغییر زندگی در جهت بهتر شدن هستید، همراه ما باشید تا ایده‌هایی برای شروع سال جدید رو با هم مرور کنیم.

۱) روی فرم بیایید:

روی فرم اومدن یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مردم برای سال جدیدشونه و “ورزش کردن بیشتر” و “سلامت بودن و اندامی مناسب داشتن” چیزهاییه که بیش از یک سوم مردم آرزو می‌کنن که بتونن به اون‌ها دست پیدا کنن، شروع کردن یک برنامه ورزشی و یا یک رژیم کار ساده‌ایه، اما نکته اینجاست که باید برنامه‌ای رو پیدا کنیم که نتایج پایدار داشته باشه و بشه در طولانی مدت به اون پایبند بود.

بد نیست نگاهی به ترفندها، هک‌ها، تمرین‌ها و خطاهایی که باید از اون‌ها پرهیز کنید بندازید تا به این صورت بهترین برنامه رو برای سال جدیدتون تنظیم کنید.

۲) شروع به خوردن غذاهای سالم‌تر و به طور کلی کم‌تر خوردن:

معمولا این برنامه، ادامه برنامه قبلیه. روی آوردن به تغذیه و رژیم غذایی سالم‌تر می‌تونه خیلی سخت باشه، اون هم با این همه غذای بدرد نخوری که ما رو احاطه کرده. هرچند، با کمی عزم راسخ و چند تا ترفند ساده می‌تونید عادات غذایی سالم‌تری رو کسب کنید.

یاد بگیرید که خوردن احساسی رو کنار بگذارید، علت شکست خوردن رژیم‌ها رو بدونید، از ترفندها بهره ببرید و نگاهی به این دستورالعمل‌های غذایی عالی و در عین حال سالم بندازید.

۳) به تعویق انداختن رو متوقف کنید:

بزرگ‌ترین مانعی که اکثر آدم‌ها رو از دستیابی به اهدافشون باز می‌داره، اینه که ترجیح میدن آرامششون بهم نخوره و از سخت کار کردن دوری می‌کنن. وقتی که شما عادت کردید که کارهاتون رو به تعویق بندازید، دیگه سخت می‌تونید خودتون رو از این حالت خارج کنید و باید کلی تلاش و تقلا کنید تا این عادت بد رو در خودتون از بین ببرید.

چندین راهکار بدردبخور در این خصوص وجود داره که بتونید راه خودتون رو پیدا کنید و به تعویق انداختن رو متوقف کنید. ابزارهایی هم وجود داره که می‌تونه به شما کمک کنه این کارو انجام بدین.

۴) تمرکز و توانایی ذهنیتون رو بهبود ببخشید:

مردم برای هزاران سال تلاش می‌کردند تا بتونن قدرت تمرکز و ذهنشون رو ارتقاء بدن و قدیمی‌ترین تمدن‌ها هم ترکیبی از برخی تمرین‌ها و داروهای گیاهی رو داشتند که به اون‌ها کمک می‌کرد به این هدف دست پیدا کنند.

امروزه ما می‌تونیم از هر چیزی از جمله اپلیکیشن‌ها تا تکنیک‌های سنتی مدیتیشن رو بکار ببریم تا قدرت ذهن و تمرکزمون رو بهتر کنیم. اگر از این روش‌ها استفاده کنیم، می‌تونیم خلقمون رو کنترل کنیم، زودتر یاد بگیریم و راحت‌تر مسائل‌مون رو حل کنیم.

۵) ملاقات با آدم‌های جدید:

وقتی که در دور تسلسل گیر می‌افتیم، معمولا نتیجش این می‌شه که مدت زیادی رو در منزل می‌مونیم و فرصت‌های عالی زیادی رو برای لذت بردن و ایجاد شبکه‌های اجتماعی از دست میدیم.

ملاقات با آدم‌های جدید می‌تونه برای سلامت ذهن شما مفید باشه و به پیشرفت شغلی شما کمک کنه، پس نترسید و برید بیرون و با آدم‌های جدید دوست بشید!

بر خجالتی بودن خودتون غلبه کنید، کمی اطلاعات کسب کنید و برید و با آدم‌های جذاب و جدید آشنا بشید.

۶)فعال‌تر باشید:

برخی افراد واقعا مشکل جدی‌ای مثل اضافه وزن شدید ندارند و حتی چندبار در هفته تمرین ورزشی هم انجام میدن، اما بیشتر اوقات در منزل یا سر کار، یک کجا می‌شینن که این می‌تونه اثر بدی روی سلامت و ظاهر فیزیکی اون‌ها داشته باشه. توی این حالت، تمام اون چیزی که نیاز دارید اینه که راه‌هایی برای تحرک در طول روز پیدا کنید، به جای اینکه تمام مدت پشت رایانه‌تون باشید.

۷) با اعتماد بنفس‌تر باشید شانس خود را امتحان کنید:

اگر دارای اعتماد بنفس باشید، دیگران متوجه آن خواهند شد و به این صورت صدایتان بسیار راحت‌تر شنیده خواهد شد، در برقراری ارتباط عاطفی قوی‌تر ظاهر می‌شید و در محیط کارتان از همکاران خود پیشی خواهید گرفت.

کمی اعتماد بنفس بیشتر منجر به زندگی شادتری برای شما می‌شه. بدون هیچ تردیدی، ورودی‌هایی در خصوص راه‌های بهبود اعتماد بنفس خودتون پیدا کنید.

۸) پول بیشتری دربیارید:

حتی میلیاردرها هم همیشه دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر هستند و ما مردم عادی هم قطعا می‌تونیم با استفاده از یک منبع درآمدی اضافی، درآمدمون رو افزایش بدیم تا اینطوری زندگی راحت‌تری داشته باشیم. خوشبختانه گزینه‌های متعددی برای شغل‌های کنار کار اصلی، کار به عنوان فریلنسر و یا با استفاده از اینترنت وجود داره.

۹)مودب‌تر باشید:

رفتار صحیح همیشه بخشی مهم از جامعه‌ی متمدن بوده. رفتار صحیح باعث می‌شه تا به آسانی با دیگران ارتباط برقرار کنیم، از توهین به دیگران بپرهیزیم و اطمینان حاصل کنیم که دیگران ما را به عنوان افرادی خوب و با ارزش قلمداد می‌کنند.

با این حساب، با اتیکت باشید، از فرهنگ و رفتار شایسته هنگام سفر به سایر نقاط اطلاع کسب کنید، بدانید که چگونه با افراد بی‌ادب  به درستی برخورد کنید و یاد بگیرید که چطور نه بگویید.

۱۰)استرس را کاهش دهید:

میگن استرس یکی از بزرگترین قاتل‌های آدم‌هاست و می‌تونه اثر بسیار مخربی روی روابط و سلامت شما بگذاره. استرس یکی از عوارض سبک زندگی گیج کننده‌ی مدرن ماست اما می‌شه به طور موثری با کمک رویکرد‌های مدیریت استرس کاربردی، غیر رسمی و آسون ، اون رو به کنترل در آورد.

۱۱) یاد بگیرید شادتر باشید:

حتی اونایی که ظاهر خوبی دارند، زندگی خوبی دارند و استرسشون هم تحت کنترله هم می‌تونن ناخشنود باشند. نیاز به زمان و تمرین هست تا یاد بگیریم که چطور لذت رو در چیزهای کوچک پیدا کنیم و اجازه ندیم مشکلات ما رو از پا دربیارند.

۱۲)خواب “با کیفیت” بیشتری داشته باشید:

با وجود تلوزیون‌های بزرگ، رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و انواع گجت‌ها با نورهای درخشان و آلارم‌های مختلف، به سختی می‌شه شب‌ها خواب مناسب داشت.

شما باید در طول شب ۸ ساعت خواب مناسب داشته باشید و راه‌های به نسبت ساده‌ایوجود داره تا با استفاده از علم و هک‌های روزانه به اون دست پیدا کنید.

۱۳) سیگار نکشید:

عادت بدی که خیلی از مردم نمی‌دونند چطوری از پسش بر بیان سیگار کشیدنه که نه تنها برای سلامتی مضره، بلکه باعث می‌شه زیان مالی هم براتون داشته باشه. فقط لازمه که آماده باشید تا نیروی عظیم اراده خودتون رو وقفترک سیگار اون هم یکبار برای همیشه بکنید.

۱۴) کمتر تلوزیون نگاه کنید:

یک فرد عادی به طور میانگین زمان زیادی رو جلوی تلوزیون به هدر میده که اون زمان می‌تونه برای توسعه مهارت‌هایی بهتر مورد استفاده قرار بگیره یا اینکه با تحرک بدنی همراه باشه، اون وقت می‌فهمید که یک روز تا چه اندازه می‌تونه با بهره‌وری همراه باشه.

۱۵)بیشتر بخونید:

کتاب‌ها راهی بسیار عالی جهت کسب حجم وسیعی از دانش و اطلاعات در حوزه‌های مختلف هستند و همچنین تمرین و تقویت بسیار خوبی برای ذهن شما. خواندن ۲۰ تا یا حتی بیشتر کتاب در طول یک سال واقعا شدنیه. فقط کافیه که این کار رو به یک عادت تبدیل کنید. کتاب‌های مورد مناسبتون رو پیدا کنید و زمان لازم برای خوندنشون رو  هم محیا کنید.

۱۶) همراهتون رو در زندگی پیدا کنید:

همه‌ی ما به یک شریک و همراه در زندگی نیاز داریم که بتونیم باهاش عمیق‌ترین احساساتمون رو در میون بگذاریم، اما یافتن شخص مناسب در واقع نیاز به آزمون و خطا داره. لازمه بریم بیرون و تعدادی از گزینه‌های بالقوه رو بررسی کنیم، پیش از اینکه اون کسی رو که واقعا می‌تونیم باهم بسازیم رو پیدا کنیم.

با استفاده از نکات و ترفندها در خصوص چگونگی آشنایی، قرار ملاقات گذاشتن و رازهای نخستین دیدار می‌تونید در این خصوص اطلاعات کسب کنید.

۱۷) روابط عاطفی بهتری داشته باشید:

هر رابطه‌ی سالمی نیازمند صمیمت بیشتره، در واقع روابط عاطفی خوب منجر به سلامت فیزیکی و ذهنی ما می‌شه. بنابراین برای داشتن رابطه‌ای بهتر نیازمند کسب مهارت و تجربه هستید.

۱۸) مرتب‌تر و منظم‌تر باشیم:

آدم‌های شلخته‌ی زیادی هستن که نمی‌تونند وسایلشون رو مرتب کنن و این بی‌نظمی و آشفتگی به شدت روی بهره‌وری و حالت روانی شما، تاثیر منفی می‌گذاره. پس لازمه که بهم ریختگی‌ها رفع بشه و اطرافتون تمیز بشه  تا به این صورت زندگی منظم‌تری داشته باشیم.

۱۹)یاد بگیرید چطور با نهایت برازندگی لباس بپوشید:

نحوه‌ی پوشش شما چیزهای زیادی درباره‌ شما بیان می‌کنه و پوشیدن لباس صحیح می‌تونه شما رو قدرتمند و با اعتمادبنفس  نشون بده که این امر به کسب یک موقعیت شغلی، ارتقاء شغلی و البته جلب توجه دختر مورد علاقه‌تون کمک خواهد کرد. فرقی نداره شما مرد هستید یا زن، بدونید که لباس پوشیدن صحیح در هر مکان و زمان به چه صورت است.

۲۰) زمان بیشتری را با افرادی که برایتان مهم هستند بگذرانید:

زندگی کوتاه‌تر از اونه که بخواهیم اون رو صرف آدم‌های سمی و بدرد نخور بکنیم. باید تمرکزمون روی آدم‌هایی باشه که واقعا برامون مهم‌اند و اون‌ها هم به ما اهمت میدن و این، بهترین راه برای شاد بودنه.

۲۱) قرض‌هاتون رو تسویه کنید:

 اگر زیر بار قرض باشین، واقعا نمی‌تونین تو زندگیتون رو به جلو حرکت کنین. جاده‌ای که به سمت آزادی مالیه، پر از سنگلاخ و صخره است. اما با کمی‌ برنامه و خود داری، به راحتی می‌شه مدیریتش کرد. نگاهی به این استراتژی‌ها و متدها بندازید و قرض‌هاتون رو تسویه کنید. باورتون نمی‌شه که بعدش چه حس خوبی بهتون دست میده.

۲۲) پول‌هاتون رو پس‌انداز کنید:

هر وقت قرض‌هاتون رو تسویه کردین، وقتشه که کمی از پول‌هاتون رو کنار بگذارین. این پول می‌تونه زمانی که درآمد مالی آن‌چنانی ندارین یا وقتی که کف گیرتون به ته دیگ خورده، لازمتون بشه. با پس اندازتون می‌تونید به کشورهای خارجی سفر کنین، خونه‌تون رو تعمیر کنین یا یک اتومبیل نو بخرین. می‌تونید از هک‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه هست برای پس انداز موثر پول‌هاتون استفاده کنید.

۲۳) یک زبان جدید یاد بگیرید:

این کار باعث می‌شه تا نه تنها مهارت‌های ارتباطی‌تون رو بهتر کنید، بلکه برای رزومه شما هم عالی خواهد بود و احتمالا چندین در را برای شما باز خواهد کرد. این روزها با فراگیر شدن اینترنت و کلی سایت و اپلیکیشن، به راحتی می‌تونید یک زبان خارجی را به صورت رایگان و در اوقات فراقت خود یاد بگیرید.

۲۴) در برخی کارها داوطلب شوید و به خیریه‌ها بیشتر کمک کنید:

اینکه زمان و انرژیتون رو وقف کسانی که به آن نیاز دارند می‌کنید، به خودی خود یک رفتار سخاوتمندانه است که اجر معنوی خودش را دارد، اما علاوه بر این فرصت خوبی برای آشنایی با افراد جدید، یادگیری مهارت‌هایی که قبلا نداشتید و پربارتر کردن رزومه شماست. در اینجا به شما یاد می‌دهیم که چگونه در زندگی پر مشغله خود، برای کارهای داوطلبانه هم زمان بگذارید.

۲۵) مهارت‌هایی که کاربردی هستن یا کاری که در آن شوق و ذوق دارین و باحاله رو انتخاب کنین:

اینکه تمام روز خونه بشینین شما رو به جایی نمی‌رسونه. پس بهتره که از وقت آزادتون در یک شیوه سازنده و انتخاب یک مهارت کاربردی که همزمان با انجامش بهتون خوش می‌گذره، استفاده کنین. مهم نیست که به ورزش یا هر چیز دیگه‌ای علاقه داشته باشین، ببینین چطور می‌تونین مهارت‌ها یا کاری که شوق و ذوق دارین رو در یک زمان کوتاه یاد بگیرین.

۲۶) کینه‌ها را به دل نگیرید و از غم و اندوه اجتناب کنید:

زندگی بالا و پایین‌های خودش رو داره. ممکن تو یه برهه‌ای به شما سخت گذشته باشه و برای اینکه بر اون مشقت‌ها غلبه کنین، چیزای زیادی از شما گرفته باشه. اما اینکه یه گوشه بشینید و زانوی غم بغل کنید، به جز زیان هیچ‌چیز دیگه‌ای نداره. اگر با کسی دعواتون شده و با هم مشاجره کردین یا سر یک مسعله کوچیک آسیب دیدین، فقط باعث از دست دادن دوست یا شریک زندگیتون می‌شه و شما رو ناراحت می‌کنه. بخشش راه بهتری برای مقابله با مشکلاتیه که بهتر توی همون گذشته فراموش و دفن بشن.

۲۷) یک حیوان خونگی رو به فرزندی قبول کنید:

یه عالمه آدم هست که عاشق حیوانات خونگی هستند که ممکنه تو نگهداری این حیوونا عالی باشن، اما اغلب بیش از حد به این چیزا فکر می‌کنن درحالی که بعضیا بدون اینکه بدونن داشتن یک حیوون خونگی چه مسئولیت‌هایی با خودش به همراه داره این کارو می‌کنن. اول بدونین که دارین زیر بار چه مسئولیتی میرین و بعد مطابق با شرایط و سبک زندگی‌تون، این کار رو انجام بدید.

۲۸)مرتب‌تر و متشکل‌تر باشید:

مهم نیست که چقدر زمان دارین تا وقتی که نتونید به درستی مدیریتش کنین. اگر نتونین زمان رو مدیریت کنین، فقط دارین روزتون رو بی‌هدف هدر میدین. وقتی که متشکل باشین، زمان بیشتری دارین و چیزها براتون معنادار می‌شند. سعی کنین به این کار عادت کنید و برای تحققش از ابزارها و اپلیکیشن‌هایی که هست استفاده کنین و از این زمانی که تازه کشفش کردید، لذت ببرید.

۲۹)بیشتر سفر کنید و دنیا را ببینید:

هر وقت که اوضاع مالی‌تون رو به راه بود، وسایل و تجهیزات مورد نظر رو بردارید و بزنید به دل جاده. نیازی نیست حتما جیبتون پر پول باشه. راه‌های مختلفی برای آشنایی با فرهنگ‌های جدید و دیدن جاهای دور با همین بودجه محدود هست.

۳۰) آشپزی یاد بگیرید:

آشپزی یکی از مهارت‌هاییه که هر مرد و زنی باید بلد باشه. وقتی خودتون آشپزی می‌کنید، غذا رو باب میلتون درست می‌کنید و از طرفی چون رستوران نرفتید، یه جورایی پولتون رو پس انداز کردید.

۳۱) دکترتون رو بیشتر ببینید:

داشتن یک تن سالم باید جزو اولویت‌های اولتون باشه. بعضی آدما از دکترها می‌‌ترسند و وقتی که باید به  دکتر مراجعه کنند، این کار رو انجام نمیدند و به حدی طولش میدند تا تا اوضاعشون به طور فجیعی بدتر بشه. مهم نیست که حالتون خوب یا بد باشه، چکاپ‌هاتون رو باید انجام بدید.

۳۲) خودتون رو از نو بسازید:

اگر خوشحال نیستید، وقتش رسیده که چند تا تغییر جدی تو زندگیتون بدید. این کار باعث می‌شه پرسپکتیو کاملا جدیدی در زندگی بهتون بده و شمارو تو مسیرهایی ببره که حتی تو رویاهاتون هم فکر نمی‌کردید ممکن باشه.

۳۳)همیشه سر وقت به قرارهاتون برسید:

وقت‌شناسی یکی از اون چیزاییه که تو جامعه ما اهمیت بسیار بالایی داره. سر وقت رسیدن، نشانه حرفه‌ای بودن و قابل اعتماد بودن شماست. همچنین این رو می‌رسونه که شما یک شریکی هستین که طرف مقابل براتون مهمه و بهش اهمیت میدید. سعی کنین ترفندهایی که باعث می‌شه سر وقت باشین رو یاد بگیرین و ازش استفاده کنین.

۳۴) یاد بگیرید که متکی به خود باشید تا وابسته به دیگران:

فناوری، دولت مناسب و شرکت‌هایی که غذای آماده ارزون و تمام ابزارهای مفید رو عرضه کردن، یه جورایی مارو خراب کردن. همه اینها باعث شده وقتی به دوره بزرگسالی می‌رسیم، استقلال نداریم و وابسته به دیگران یا چیزهایی هستیم که بدون اونها زندگی برامون سخت تره. یادگیری این مهارت‌ها برای اینکه متکی به خود باشیم جزو ملزوماته.

۳۶) سرگرمی خود را به یک حرفه تبدیل کنید

ظرفیت و توانمندی ما بسیار متعادل‌تر می‌شه اگر برای بدست آوردن پول کاری رو که دوست داریم انجام بدیم به همین دلیل ما می‌تونیم بین سرگرمی و بهره‌وری از کار ارتباط برقرار کنیم. این کار ممکنه همیشه امکان‌پذیر نباشه اما مواردی وجود داره که در آن یک سرگرمی می‌تونه به یک حرفه پر درآمد تبدیل بشه.

۳۷) از دست دادن دوست سابق 

بهتره که عاشق شوید و شکست بخورید و هنوز هم مثل یه مار زخم خورده باشید تا اینکه هرگز عاشق نشوید. خوب شدن یه قلب شکسته یک فرایندی هست که زمان می‌بره اما راه‌ها و ترفندهایی وجود داره که گذر این زمان چندان هم دردناک نباشه.

۳۸) یاد بگیرید که احساسات خود را کنترل کنید

کنترل نکردن خشم می‌تونه مشکلات زیادی رو به وجود بیاره اما چیزهایی مثل حسادت و غرور در هر شرایطی مخرب هستند. کنترل احساسات به شما اجازه میده که آرامش داشته باشید و منطقی فکر کنید حتی زمانی که دچار تنش‌های عاطفی باشید.

۳۹) بیشتر مسئولیت‌پذیر باشید 

قدرت فکر کردن اصلی‌ترین بخش تصمیم‌گیری است. مسئولیت‌پذیری در کار و اجتناب از سرزنش دیگران برای هر فردی بسیار مهم می‌باشد همانطور که حافظت کردن و تامین کردن خانواده‌تان مهم است.

۴۰) در مورد هنر، موسیقی،فرهنگ و…. بیشتر بدانید 

بهترین راه تعامل با اقشار مختلف جامعه داشتن اطلاعات جامع است. مردم در مورد موضوعاتی مانند هنر موسیقی تاریخ و فرهنگ اغلب غفلت می‌کنند. اما اگر افراد مدت زمان کافی برای یادگیری این موضوعات اختصاص بدهند و از طریق وب سایت‌های مفید و دوره‌های آنلاین اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند خیلی راحت تر می‌توانند همدیگر را درک کنند.

۴۱) صرف زمان کمتر در رسانه‌های اجتماعی 

بعضی از مردم ممکنه که ساعت ها تلویزیون نبینند یا بازی‌های ویدیویی نکنند اما طیف وسیعی از مردم به شدت وابسته به رسانه‌های اجتماعی هستند. خوبه که با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید اما اگر روزانه بیش از ۱ ساعت در رسانه‌های اجتماعی وقت می‌گذرونید، زمان تغییر رسیده است.

۴۲) باید یاد بگیرید چگونه از خودتان دفاع کنید

تضمین امنیت خود و امنیت کسانی که دوستشان دارید یک مهارت بسیار مهمیه که باید بلد باشید البته همه چی به زد و خورد ختم نمی‌شه بلکه باید یاد بگیرید که چگونه رفتار کنید و  به چگونگی رفتار دیگران توجه کنید.

۴۳) رمانتیک‌تر باشید

عشق و عاشقی اولین اتفاق تو روابط طولانی مدت و جدی‌تره که نباید از بین بره. یکم حرکات رمانتیک انجام دادن می‌تونه این علاقه رو برای دهه‌ها حفظ کنه. انجام این رفتارای رمانتیک باحال و خنده داره حتی اگه اهل این رمانتیک بازی‌ها نباشید.

۴۴)روزهای مهم رو به یاد داشته باشید 

هنگام صحبت‎های عاطفی و برای تداوم روابط سرگرم کننده و جدی‎تون نمی‌خواهید که تاریخ تولدها و سالگردها و وقایع مهم را فراموش کنید. خاطره‌های زیادی وجود داره که شما در زمان بسیار کمی باید همه‌ی ‌آنها را به یاد داشته باشید.

۴۵) بیشتر اجتماعی باشید

زمانی که در یک اجتماع منیت وجود داشته باشه معمولا باعث ایجاد خشونت می‌شه. شما می‌تونید از آشنایی با افراد جدید لذت ببرید و چیزهای جالبی پیدا کنید. همچنین می‌تونید مهارت‌های رهبری را یاد بگیرید و یاد بگیرید که در یک تیم کار کنید. حتی اگر یه فرد درونگرا یا خجالتی باشید و از اینکه با دیگران صحبت می‌کنید احساس ناراحتی می‌کنید راه‌هایی برای تبدیل شدن به یک عضو فعال در جامعه وجود دارد.

۴۶) بیشتر خلاقیت داشته باشید

زمانی می‌رسه که ذهن ما خسته است و خلاقیت ما فقط از یک روزنه کوچک معلوم می‌شه این قضیه موقعی تشدید می‌شود که حرفه و سرگرمی ما به یک محرک ایده نو و فکر تازه نیاز داشته باشد همانند خیلی چیزای دیگه در این مورد هم منابع بسیاری وجود داره که کمک می‌کنه تا خلاقیت ما به گونه‌های متفاوت و مکرر خود نمایی کند.

۴۷) هنرهاتون رو، رو کنید

در حالی که بعضی از ما منطقی هستیم و ذهن تحیلی داریم، خیلی از مردم تفکر خلاقانه دارند. وقتی که هنرهاتون رو رو می‌کنید باعث می‌شه استرس شماکم بشه، همیشه فعال باشید و کالری بسوزونید. بنابراین به گالری‌ها برید، بنویسید، ایده‌هاتون رو طراحی کنید و هر کاری که احساس می‌کنید روحتون آزاد می‌شه انجام بدید.

۴۸) با ترس‌ها و نا امیدی‌هایتان مواجه شوید

این هدف هرساله تو لیست شما نوشته می‌شه اما بخاطر مشکلاتی که دارید اون ها رو حل نمی‌کنید در صورتی که باید رو ترس‌هاتون کنترل داشته باشید تا بتونید بر اون‌ها غلبه کنید و این باعث می‌شه که از پس کارهای پرریسک بر بیاید.

۴۹) نوشتن کتاب یا مجله

شما ممکنه از اینکه خیلی از مردم داستان‌های جالبی برای گفتن داشته باشند اما اعتماد به نفس و مهارت نوشتن ندارند، تعجب کنید.
خیلی خوب می‌شه اگه چند تا از ایده‌هاتون رو در مجله چاپ کنید.

۵۰) به عادت‌های خوب و سالم که توسعه دادید پایبند باشید

آخرین و مهمترین نکته ذکر شده این است که تمام تغییرات مثبت شما باید دائمی باشد. عادت‌های مهمی که لیست کرده‌اید را باید ادامه دهید تا زمانی که انجام آن کار بخشی از کارهای طبیعی شما شود و این یعنی پیشرفت کرده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *