دوازده نکته درباب رفتار حرفه‌ای در تلگرام

خودتان را جدی بگیرید
۱ اسفند ۱۳۹۳
بدترین اشتباهات در دهه بیست سالگی …
۳۱ شهریور ۱۳۹۴

دوازده نکته درباب رفتار حرفه‌ای در تلگرام

تلگرام و سایر سرویس‌های پیام‌رسان مشابه هم‌اکنون دیگر جای خود را به خوبی در تعاملات روزمره ما ایرانی‌ها باز کرده‌اند. تیم «بیست تا سی» نیز برای تعامل بهتر با مخاطبان خود کوشیده است از این گونه ابزارهای ارتباطی به خوبی استفاده کند تا هر چه بیشتر به اهداف مدنظر «بیست تا سی» دست یابد.

نکاتی ساده اما مهم در استفاده از این سرویس‌ها، ارسال محتوا، اعلام نظر و فعالیت در گروه‌ها وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند تصویری حرفه‌ای از فرد به نمایش بگذارد و به تعاملی مثبت و لذت‌بخش بیانجامد.

ما در اینجا 12نکته مهم را ذکر کرده‌ایم برای کسانی که می‌خواهند در تلگرام همچون حرفه‌ای‌ها رفتار کنند:

1. نام کامل خود را در پروفایل‌تان بنویسید. طرف مقابل حس خوبی نخواهد داشت اگر بخواهد با M N حرف بزند.دیگران می‌خواهند با Mohammad Najafi حرف بزنند نه با  M N

2.عکس مناسبی انتخاب کنید. ترجیحاً عکسی مناسب از خودتان بگذارید. انتخاب عکس کوه و کمر یا حیوان مورد علاقه یا یک قطعه شعر عاشقانه به عنوان عکس پروفایل لزوماً کار خوبی نیست.

3. به قوانین گروه‌هایی که در آن‌ها حضور دارید احترام بگذارید، در غیر این صورت گروه را ترک کنید.

4. کپی – پیست کردن مدام، حتا اگر محتوایی که کپی – پیست می‌کنید مفید باشد، شما را به حمّال محتوا تبدیل می‌کند در حالی که حرفه‌ای‌ها سعی می‌کنند گاهی محتوایی مناسب نیز تولید کنند.

5. بی‌خود و بی‌جهت در گروه‌ها استیکر منتشر نکنید. احساسات خود را کنترل کنید و کمتر دست به دامان استیکرها شوید. انتشار هر استیکر به تعداد اعضای گروه تکثیرخواهد شد در نتیجه به وقت و هزینه دیگران اهمیت بدهید.

6. وقتی وارد گروهی نو می‌شوید بلافاصله اقدام به انتشار آرشیو مطالب خود نکنید. کمی صبور و خوددار باشید. محتواهای مرتبط با موضوع و اهداف گروه را منتشر کنید، نه هر چیزی که دم دستتان رسید.

7. حال و احوال کردن یا گپ و گفت‌های شخصی را خصوصی انجام دهید نه در صحن عمومی گروه

8. اخبار و مطالب بی منبع یا مجعول یا فاقد منبع رسمی را منتشر نکنید.

9. به اقوام، فرهنگ‌ها، زبان‌ها، مذاهب، عقاید و در کل به تفاوت‌ها احترام بگذارید.

10. پینگلیش تایپ نکنید وقتی می توانید فارسی بنویسید.

11. قبل از انتشار مطالب و اخبار، دست کم صحت و سقم آن را بررسی کنید.

12. «ما در برابر هر بایت اینترنتی که از دیگران به خاطر پست‌های‌مان مصرف می‌شود، مسئولیم.»

2 دیدگاه ها

  1. سید محسن وزیری‌زاده گفت:

    البته من شخصا با مورد ۱ و ۲ دو خیلی موافق نیستم. داشتم فکر می‌کردم شاید دوست نداشته باشیم هرکسی عکس یا اسم ما رو بدونه٬ یه جورایی انگار حریم شخصیمون داره لگدمال میشه

    • بیست‌تاسی گفت:

      البته که هر فردی حق داره اون اسم و اون عکسی که دوست داره در پروفایل خودش قرار بده که لزوماً هم اسم و عکس واقعی خودش نیست اما فراموش نباید کرد که شبکه‌های اجتماعی یا سرویس‌های پیام‌رسان برای تعامل و ارتباط با همند و در نتیجه استفاده نکردن از اسم و عکس واقعی مثل این می‌مونه که در دنیای واقع طرف مقابل گریم کرده باشه یا اسم واقعی خودش رو به ما نگه… در چنین مواردی چه حسی خواهید داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *