ارایه ایده در دومین کنفرانس شهر هوشمند

زندگی نو (دوره‌ی ویژه‌ی تابستانه‌ی بیست‌تاسی)
۸ مرداد ۱۳۹۵
از خانه بیرون بزن!
۲۲ مرداد ۱۳۹۵

ارایه ایده در دومین کنفرانس شهر هوشمند

برنامه جنبی ارایه ایده در دومین کنفرانس شهر هوشمند

photo_2016-08-07_12-06-22

نکات کلیدی:

  • هدف طرح‌های ارسالی و آثار آنها ارائه خدمات بهتر و هوشمندانه به شهروندان و فعالان اقتصادی به منظور صرفه جویی در زمان و ارتقای کیفیت زندگی و کسب و کار است.
  • در طرح‌های ارسالی لازم و ضروری است به سیاست‌ها و مقررات حاکمیتی و قوانین، تعامل پذیری، استانداردها، امنیت و محرمانگی  و ارزش‌های فرهنگی، در سناریوها و طرح‌های هوشمند سازی شهرها و خدمات مرتبط توجه شود.
  • توجیه سرمایه‌گذاری و امکان پذیر بودن طرح ارسالی با توجه به زیر ساخت‌ها و فناوری‌های در دسترس در طرح‌های ارسالی لحاظ شود.
  • مخاطب طرح‌های ارسالی می‌تواند شهرداری‌ها، دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مسئول ارایه خدمات به شهروندان و فعالان اقتصادی و کسب و کارها، سرمایه گذاران و اپراتورهای خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات باشد.
  • جزئیات طرح‌های ارسالی به گونه‌ای باشد که از یک سو انتشار و ارائه آن گویای نسبتا دقیق از مشخصات طرح و قابل درک برای مخاطبین باشد و از سوی دیگر، مانع کشف ایده و هسته اصلی فکر و نوآوری در طرح باشد. بدیهی است دبیرخانه همایش هیچ گونه مسئولیتی در قبال سوءاستفاده‌های بعدی از طرح و ایده‌های ارسالی نخواهد داشت و براساس ضوابط داوری و معیارهای انتخاب طرح مجاز به انتشار و ارائه طرح دریافتی خواهد بود.
  • قید صریح صاحب طرح و ایده و یا منبع مورد استفاده یا اقتباس در طرح ارسالی الزامی است. در این مشخصات مسئولیت درستی آن به عهده ارسال کننده طرح است و دبیرخانه پاسخ گوی شکایات یا ادعاهای دیگران نخواهد بود.
  • در مواردی که صاحب طرح و ارسال کننده طرح متفاوت باشند، در صورت قابل قبول بودن ارائه طرح در مراحل داوری همایش احراز گردد، اعلام رضایت صاحب طرح نیز الزامی است.

معیارهای انتخاب و داوری طرح‌های ارسالی:

انتخاب اولیه: طرح‌هایی که دارای چارچوب‌های اولیه قابل قبول و منطقی باشند توسط دبیرخانه همایش ارزیابی و نتیجه به ارسال کننده اعلام خواهد شد. در صورت قابل قبول بودن ایده، از صاحب طرح خواسته خواهد شد تا طرح خود را با توجه به شرایط و الزامات فوق الاشاره به دبیر خانه ارسال کند.

 گزینش طرح‌های قابل قبول برای ارائه در سالن همایش: طرح‌های قابل قبول در مرحله انتخاب اولیه، از سوی کمیته علمی همایش و با حضور نماینده دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط بررسی و در صورت دارا بودن امتیازهای لازم از نظر کاربردی و اجرایی بودن، اقتصادی بودن، جذب سرمایه و امکان مشارکت دستگاه‌های مرتبط و رعایت شرایط مندرج در بخش نکات کلیدی، جهت ارایه در سالن همایش انتخاب می‌شوند. در این مرحله، ارسال کننده یا صاحب طرح طی دعوت نامه رسمی از سوی دبیرخانه همایش جهت هماهنگی و ارائه طرح در همایش مطلع خواهند شد.

 انتخاب طرح برای نمایش پوستر در سالن همایش: طرح‌های انتخاب شده برای ارائه در همایش به علاوه طرح‌های دیگری که ممکن است معیارهای کافی برای ارائه در سالن همایش نداشته باشند اما دارای پوستر یا طرح اینفوگرافی مطلوبی باشند، در سالن همایش به نمایش درخواهند آمد.

اطلاعات بیشتر:

 iman@iransmartcity.ir

http://iransmartcity.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *