مدرسه‌ تابستانه بیست‌تاسی

کارگاه «چرا دانشگاه رفتن به درد می‌خورد؟!»
۳۰ خرداد ۱۳۹۶
کارگاه «ساخت زندگی بر پایهٔ استانداردهای شخصی»
۲۵ مرداد ۱۳۹۶

مدرسه‌ تابستانه بیست‌تاسی

یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم و همیشگی ما در بیست‌تا‌سی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کاربردی با هدف کمک به مخاطبان‌مان برای بهبود مهارت‌های فردی و تونمندسازی ایشان به صورت نظری و عملی بوده است.

در همین راستا تصمیم گرفتیم تابستان امسال کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوع بیشتری را با همکاری مدرسان و مربیان گوناگون در حوزه‌های مختلف توسعه فردی و شغلی برگزار کنیم.

شما علاوه بر ثبت‌نام در کارگاه‌ها یا دوره‌های آموزشی ما در همین صفحه، می‌توانید در خبرنامه مدرسه تابستانه بیست‌تاسی نیز به صورت رایگان عضو شوید تا در جریان سایر برنامه‌های ما در فصل تابستان قرار بگیرید یا خبر تخفیف‌های ویژه اعضای خبرنامه را دریافت کنید.

ما به مرور و پس از نهایی شدن برنامه‌های آتی، خبر کارگاه‌ها و دوره‌های بعدی را به اطلاع شما خواهیم رساند.

 

 

– بعد از سی سالگی

محمد نجفی؛ بنیانگذار بیست‌تاسی

زمان: چهارشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

اگر به پایان دهه بیست تا سی سالگی خود رسیده‌اید یا سی و اندی ساله‌اید، شرکت در این کارگاه می‌تواند برای شما مفید باشد.

در این کارگاه تلاش خواهد شد تا به این سؤال بپردازیم که بعد از سی سالگی، چه‌ها می‌شه کرد تا زندگی باکیفیت‌تری را تجربه کنیم.

تا حالا «بیست تا سی»، بیش از ۱۳۰ نشست، کارگاه آموزشی و دوره آموزشی برگزار کرده و در هر یک از این نشست‌ها، پیش اومده شرکت‌کنندگانی حضور داشتند که سی سالگی رو پشت سر گذاشته بودند و سؤال اصلی‌شون این بود که ما که بیست تا سی سالگی‌مون رو گذروندیم، چی کار باید بکنیم؟

بی‌شک مخاطب‌های اصلی ما همچنان بیست تا سی ساله ها هستند اما به نظر می‌رسه لازمه نیم‌نگاهی هم به بعد از سی سالگی داشته باشیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم هر از گاهی کارگاهی با موضوع «بعد از سی سالگی» برای اون‌هایی که سی تا چهل ساله‌اند یا الآن با بحران سی سالگی سر و کار دارند، برگزار کنیم و به این سؤال بپردازیم که بعد از سی سالگی چه‌ها می‌شه کرد تا زندگی باکیفیت‌تری رو تجربه کنیم. این کارگاه هفتمین نشست ماست که با این عنوان قراره برگزار بشه.

مخاطبان: سی تا چهل ساله‌ها و کسانی که با بحران سی سالگی دست به گریبانند.

 مهارت‌های نرم و برنامه‌ریزی توسعه فردی

حسین گائینی؛ مجری پروژه‌های مدیریت دانش و هوش کسب‌وکار، مدرس و مربی کارگاه‌های مهارت‌‌های نرم و برنامه‌ریزی توسعه فردی و کوچ (ره‌یار و مربی) و منتور توسعه فردی و بهبود عملکرد سازمانی در کانون یادگیری فردا (کیف‌کو)

زمان: دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

برای دستیابی به اهداف خود؛ برای راه اندازی کسب و کار شخصی خود و یا بهبود عملکرد در شغل فعلی و یا ارتقای موقعیت شغلی و حرفه‌ای خود، به غیر از مهارت‌های سخت (مهارت‌های فنی و تخصصی) به چه مهارت‌های دیگری نیاز دارید؟ و چگونه باید این مهارت‌ها را یاد بگیرید؟
سمینار مهارت‌های نرم و برنامه‌ریزی توسعه فردی به منظور پاسخ به این پرسش طراحی شده است.

 

– توسعه فردی با مدل هفت عادت

قباد حق‌محمدی؛ روانشناس و مدیرعامل مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره شایگانه

زمان: شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

هفت عادت، آموزه‌ای اصیل جهت توسعه شایستگی‌های فردی و گروهی است. این آموزه در سطح بین‌المللی به بسیاری از افراد و گروه ها کمک کرده تا سطح بالاتری از زیستن را تجربه کنند.
دوره هفت عادت، آموزه ای است برای کسانی که نیاز به مفاهیمی عمیق جهت توسعه فردی دارند. افرادی که برای رشد ابعاد درونی و روابط بیرونی، نیاز به برنامه ای مدون و کاربردی دارند.
آموزه هفت عادت بر اساس تحقیق ۲۰ ساله دکتر استفان کاوی که بر روی ۲۱۰۰۰ مورد از افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها و سازمان‌های بسیار موفق انجام شده است، تدوین شده است. استفان کاوی دریافت که تمام این موردهای موفق در از سرتاسر جهان جمع شده بودند، دارای هفت رفتار مشترک بودند. هفت رفتاری که با تکرار، تبدیل به بخشی از عادت‌های خود کرده بودند. این هفت رفتار نهادینه شده در قالب کتابی به عنوان هفت عادت مردمان موثر (seven habits of highly effective peoples) تألیف شد. بیش از دو سوم (۳/۲) از شرکت‌های برتر آمریکا (فورچون) از آموزه هفت عادت برای توسعه کارکنان خود استفاده می‌کنند. مجله فوربس کتاب هفت عادت را یکی از ۱۰ کتاب برتر در زمینه توسعه فردی و کسب و کار معرفی می‌کند. مجله تایمز نیز استفان کاوی را به خاطر کتاب هفت عادت، یکی از ۲۵ شخصیت اثرگذار در تاریخ آمریکا معرفی کرده است.

 

– چرا هنر به درد کارآفرینان می‌خورد؟

الهام نظری؛ دانش‌آموخته‌ مهندسی برق و MBA دانشگاه صنعتی شریف، مترجم رمان‌ها و مقالات ادبی، مدیر کانال‌های فروش شرکت هیلتی و مشاور بازاریابی و فروش در حوزه B2B

زمان: چهارشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

هنر، این توانایی را دارد که ذهن ما را پرورش دهد و قابلیت‌های خفته‌ی آن را بیدار کند. بزرگ‌ترین خلاقیت‌ها و ساختارشکنی‌ها به دست هنرمندان انجام می‌شود. این هنر است که چشم ما را به مسائلی باز می‌کند که در حالت عادی به آن‌ها بی‌توجه، یا از اهمیت آن‌ها ناآگاهیم. در این کارگاه می‌خواهیم ببینیم که انواع هنر، از ادبیات گرفته تا نقاشی و سینما، چگونه می‌تواند از فعالان کسب و کار و کارآفرین‌ها انسان‌های بهتر و تاثیرگذارتری بسازد و به آن‌ها کمک کند تا در کار خود موفق‌تر باشند.

 

[برگزار شد] چرا ازدواج می‌کنیم؟

شقایق امیرجاهد؛ مربی و تسهیلگر کارگاه‌های خلاقیت و توانمندسازی کودکان و پدر-مادرها

زمان: دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

مباحث و موضوعات کارگاه:

– اصلاً کی هستیم؟

– چرا به رابطه نیاز داریم؟

– در ازدواج، از چه جایگاهی تصمیم می‌گیریم و انتخاب می‌کنیم؟

– تله‌ها یا خطاهای ذهنی که در ازدواج بر اساس آنها تصمیم می‌گیریم یا انتخاب می‌کنیم، چیستند؟

– انتظارات ما از رابطه چیستند؟

– چرا بعد از مدتی از رابطه خسته و کلافه می‌شویم یا به خشم می‌آییم؟

 

[برگزار شد] تولدی دیگر! (بچه‌دار شدن با زندگی ما چه می‌کند؟)

فاطمه حیدری؛ مربی و تسهیلگر کارگاه‌های توسعه فردی و بهبود مهارت‌های پدر و مادرهای جوان

محمد نجفی؛ بنیانگذار بیست‌تاسی

زمان: شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

بچه‌دار شدن، تجربه‌ای عجیب است.
فکر این‌که قرار است به واسطه‌ی تو یک نفر دیگر به آدم‌های این دنیا اضافه شود و قرار است تو در نقش پدر یا مادر، مسئولیت‌هایی را داشته باشی که قراردادی نیستند و تا آخرین روز زندگیت، سنگینی آن‌ها را روی دوشت حس خواهی کرد…

در این نشست اما قرار نیست به این سؤال بپردازیم که مثلا آیا بچه‌دار شدن کار درست یا عملی اخلاقی است یا نه…
فرض ما این است که شما
یا تازه بچه‌دار شده‌اید
یا تصمیم گرفته‌اید که بچه‌دار شوید
یا دوست دارید بچه‌دار شوید
یا کلاً به دنیای کودکان و تأثیر آن‌ها بر کیفیت زندگی‌تان علاقه‌مندید…

بنابراین تمرکز مباحث روی این موضوع اصلی خواهد بود که بچه‌دار شدن با ما چه می‌کند و چه تأثیری بر زندگی پدر مادرها می‌گذارد و آیا آن قدرها هم که تصور می‌شود، واقعاً این پدر مادرها هستند که بچه‌ها را تربیت می‌کنند یا بچه‌دار شدن، می‌تواند تولدی دوباره برای پدرمادرها هم باشد.

باز هم تأکید می‌کنیم که سؤال اصلی این است:
بچه‌ها با زندگی ما چه می‌کنند و پدرمادرها احتمالاً چگونه باید با تجربه بچه‌دار شدن مواجه شوند؟

مربیان این کارگاه، خودشان در بیش از سه سال گذشته تجربه پدر/مادر-بودن را از سر گذرانده‌اند و علاوه بر این‌که تلاش کرده‌اند در این زمینه به قدر کافی مطالعه داشته باشند، همواره درگیر این مسأله بوده‌اند که چگونه می‌توان به عنوان پدر یا مادر، همگام با کودک خود برای خلق جهانی نو گشوده باشند تا به نوعی تولدی دوباره را تجربه کنند.

بنابراین اگر این مسایل برای شما هم مهمند، شرکت در این رویداد می‌تواند برای شما مفید باشد.

سرفصل‌ها:
– مادری و پدری، فرصتی برای رشد
– فرآیند رشد از طریق پدر/مادر-بودن
– خلاقیت و تقویت قدرت ابراز وجود در نتیجه پرورش فرزند
– بهبود شیوه کار کردن از طریق مادر/پدر-بودن
– تأثیر پرورش فرزند بر نگاه ما به خودمان و جهان
– رشد زندگی مشترک در نتیجه پرورش فرزند
– توانمندی در نتیجه پدر/مادر-بودن

 

[برگزار شد] مسیر شغلی
محمد نجفی؛ بنیانگذار بیست‌تاسی
زمان: چهارشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

فرآیند ارزیابی و توصیف وضعیت موجود به ویژه جایگاه فعلی شغل، تصمیم‌گیری درباره جایگاهی که خواهانش هستیم (توصیف وضعیت مطلوب) و ایجاد تغییرات و اقدامات لازم برای حرکت از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب برای داشتن شغل موردنظر را می‌توان «تعیین مسیر شغلی» نامید.
با توجه به این‌که اولین تجارب شغلی و اولین گام‌ها برای طراحی مسیر شغلی در سنین جوانی اتفاق می‌افتد و این اولین تجارب، می‌تواند بر چشم‌اندازهای شغلی و زندگی حرفه‌ای شغلی فرد تأثیر طولانی‌مدت داشته باشد، بنابراین توجه به طراحی مسیر شغلی بی‌شک یکی از اولویت‌های بالای ذهنی مخاطبان بیست‌تاسی است. اگر مسیر شغلی برای شما مهم است، این کارگاه به کارتان می‌آید.

 

[برگزار شد] کارگاه اصول موفقیت در فرآیند کاریابی
علی نعمتی شهاب؛ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نویسنده وبلاگ گزاره‌ها، مشاور تحلیل و توسعه کسب‌وکار و مدرس اصول مدیریت و توسعه کسب‌وکار و مهارت‌های شغلی حرفه‌ای

زمان: دوشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

سرفصل‌ها و موضوعات کارگاه:
مقدمه‌ای بر جستجوی شغل / تخصص چیست و چرا باید متخصص شویم؟ / آماده شدن برای جستجوی شغل/ من برای چه کاری ساخته شده‌ام؟ / منابع و روش‌های کاریابی / چگونه رزومه بنویسیم؟ / بایدها و نبایدهای رزومه‌نویسی / موفقیت در مصاحبه‌ی شغلی / به‌روز ماندن: عامل همیشگی‌سازی موفقیت شغلی

 

[برگزار شد] رهایی از خطاهای ذهنی
هژیر مفاخری؛ مدیر نشر دیجیتال شرکت صباسل و مدرس دوره‌های مذاکره

زمان: شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

تقریباً همه‌ی آدم‌ها هر روز در معرض خطاهایی در تصمیم‌گیری و تفکر خود هستند که گاه حتی ذره‌ای هم از آن‌ها اطلاع ندارند. از سوی دیگر هرچه سن بالاتر می‌رود، احتمالاً اثر این خطاها و عواقب و تبعات منفی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. در این کارگاه خواهیم کوشید خطاهای اصلی ذهنی را معرفی کنیم و باهم کمی تمرین کنیم که کمتر در دام آن‌ها بیفتیم.
برخی از خطاهای ذهنی از این قرارند:
لنگر ذهنی / هزینه از کف رفته / اثر هاله‌ای / چهارچوب ذهنی / راحتی یادآوری / حساس نبودن به نرخ پایه / حساس نبودن به اندازه نمونه / تصور اشتباه از احتمال یا شانس / اعتماد به نفس بیش از حد / توهم کنترل

 

[برگزار شد] چگونه با گیمیفیکیشن به کسب‌و‌کار خود معنی ببخشیم؟
رضا حسامی‌فرد؛ هم‌بنیانگذار زیبازی شریف (zibazi.co)

زمان: چهارشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

معمولاً وقتی صحبت از گیمیفیکیشن می‌شود، تصویر عامی که ساخته شده یک فضای خیلی سانتی‌مانتال و تفننی است. یک فضای جذاب و بسیار خلاقانه که گویی همه مشکلات را به کلی حل و فصل کرده. البته شاید این تصویر در مورد شروع کار بیشتر تجربه‌های گیمیفیکیشن درست باشد. اما بی‌تردید در مورد ادامه کار درست نیست؟
در این جلسه به گیمیفیکیشن می‌پردازیم. کمی در مورد چیستی و کارکردهای آن خواهیم گفت. اما عمده بحث ما در مورد یک رویکرد خاص به گیمیفیکیشن است.
ما می‌خواهیم نشان دهیم که چطور گیمیفیکیشن، می تواند یک ابزار مناسب برای درک فضای محصول باشد؟ چطور می‌توان با کمک آن، تبیین جدید در مورد محصول معرفی کرد.
رضا حسامی‌فرد، کارشناس ارشد هوش مصنوعی است. او از فضای یادگیری ماشین به مدل‌سازی دانش و بعد به سیستم‌های چند عامل‌ها و حالا گیمیفیکیشن رسیده است. در این مسیر زبان‌شناسی یک رویکرد و ابزاری برای شناخت مسأله به او کمک کرده است. او هم‌اکنون مدیر عامل زیبازی شریف است. زیبازی یک استارت آپ دانش‌بنیان در زمینه گیمیفیکیشن است که می خواهد زیبا زیستن را ترویج کند و در عین حال زیستن را به بازی بکشاند.

 

[برگزار شد] چگونه یک استارتاپ موفق بسازیم؟ (The Lean Startup)
جواد احمدپور؛ مسئول جذب و ارزیابی تیم‌های استارتاپی حوزه فناوری اطلاعات در شتابدهنده برکت ونچر و مترجم کتاب The Leann Startup به فارسی با عنوان «نوپای ناب»

زمان: دوشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

The Lean Startup چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟
پایه‌گذاران The Lean Startup رویکرد سنتی کارآفرینی را به چالش کشیده و ادعا می‌کند که رویه سنتی موجب اتلاف وقت و منابع افراد در فرآیند کارآفرینی می‌شود. این رویه نرخ شکست کسب‌وکارهای نوپا را بالا برده است و باید برای این قضیه فکری کرد.
این رویکرد با استفاده از رویکرد تولید ناب کارخانه‌های خودروسازی ژاپنی به دنبال پایه‌گذاری متدولوژی متناسب با کسب‌وکارهای نوپا است. این رویکرد جدید مبتنی بر یادگیری پیوسته از محیط و اعمال چابک آن در چرخه توسعه محصول است. این متدولوژی توصیه می‌کند که کسب‌وکارها بایستی هر چه سریع‌تر فرضیات خود را در میدان عمل و در برابر مشتریان واقعی تست کنند و سعی کنند هر چه سریع‌تر با بازخوردی که می‌گیرند به یادگیری معتبر برسند. اگر متوجه شوند که فرضیات آن‌ها صحیح نیست مسیر حرکت خود را تغییر دهند که آن را چرخش می‌نامند.
پایه‌گذاران این رویکرد بیش از این‌که افرادی آکادمیک باشند کارآفرین بوده‌اند و سعی کرده‌اند توصیه‌های عملیاتی متناسب با کسب‌وکارهای نوپا داشته باشند. به همین دلیل این متدولوژی یک متدولوژی کاربردی است و بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا در دنیا آن را پیاده کرده‌اند که چند نمونه از این پیاده‌سازی‌ها در دوره‌ی طراحی شده ارائه خواهد شد.

 

[برگزار شد] کاربرد اینفوگرافیک در ارائه مؤثر
محمد شکاری (بنیانگذار اینفوگرام، مدرس اینفوگرافیک، تحلیلگر و مدیر پروژه‌های اینفوگرافیک) و پریسا جاوید (مدیر پروژه‌های اینفوگرافیک)

زمان: شنبه،۲۴ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

اینفوگرافیک (infographic) مخفف دو کلمه اطلاعات (information) و گرافیک (graphic) است. اینفوگرافیک‌ها نمایش دیداری از داده ها (data)، اطلاعات (information) و یا دانش (knowledge) است و در زمینه‌های مختلفی مانند ارائه (Presentation)، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و گزارش نویسی (فنی، سازمانی و…) استفاده می‌شوند.
سرفصل مطالب کارگاه:
ارائه (Presentation) چیست؟ / انواع ارائه / شیوه‌های داشتن ارائه موثر / اینفوگرافیک چیست؟ / زمینه‌های کاربرد اینفوگرافیک / مزایا و ویژگی‌های اینفوگرافیک / شیوه‌های ارائه اینفوگرافیک / مقایسه اینفوگرافیک خوب و بد / نحوه استفاده از اینفوگرافیک در ارائه موثر / طراحی یک اینفوگرافیک توسط شرکت کنندگان

 

[برگزار شد] از کجا شروع کنم؟ (از ایده تا اجرا)
محمد نجفی؛ بنیانگذار بیست‌تاسی
زمان: چهارشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه: 
ما همه رؤیاها یا اهدافی در زندگی خود داریم که دوست داریم روزی تحقق آن‌ها را تجربه کنیم، هر چند بسیاری از ما معمولاً منتظریم تاا روزی شرایطی فراهم شود یا اتفاقی بیفتد تا کارمان را شروع کنیم… درنتیجه اهداف بزرگ و برنامه‌های بسیاری را در سر می‌پرورانیم بی‌آنکه گامی جدی برای تحقق آن‌ها برداریم.
گاهی ایده‌هایی به ذهن‌مان می‌رسند که وسوسه می‌شویم کاری کنیم تا در حد یک ایده نمانند و تلاش می‌کنیم اجراشان کنیم و گاهیی دوست داریم کاری کنیم اما هر چه تلاش می‌کنیم، ایده‌ای به ذهن‌مان نمی‌رسد.
گاهی ایده‌هایی داریم که خودمان را به هیجان می‌آورند اما اطرافیان مسخره‌اش می‌کنند و گاهی ایده‌هایی داریم که هم خودمان و همم اطرافیان‌مان را به هیجان می‌آورند اما هر چه می‌کنیم تا اجراشان کنیم، به در بسته می‌خوریم.
گاهی هم ایده‌هایی هستند که کاملاً معمولی به نظر می‌رسند اما در اجرا به نتایج شگفت‌انگیزی منجر می‌شوند.
در این کارگاه تلاش خواهیم کرد در زمانی کوتاه لذت ایده‌پردازی، پرورش ایده و تلاش برای اندیشیدن به برنامه‌ای اجرایی درباره آنن ایده را تجربه کنیم و به این سؤال پاسخ دهیم که «از کجا شروع کنیم، وقتی هدفی یا ایده‌ای داریم؟».

 

[برگزار شد] چگونه رهبر یک گروه باشیم وقتی هنوز جوانیم؟
(مهارتهای رهبری برای جوانان)
عماد قائنی؛ همکار شرکت شاپرک آبی (shaparak.blue) و بنیانگذار وب‌یاد (webyad.com)

زمان: دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

کارها و تأثیرات بزرگ یک نفره اتفاق نمی افتند. بسیاری از کسانی که حرکتهای تاثیرگذاری ایجاد کرده اند و یا شرکتهای بزرگی ساخته اند، قدرتشان در این بوده که توانسته اند گروهی را با خودشان همراه کنند و مسئولیت رهبری آنان را بپذیرند و از آن مهمتر، گروه آنها را به عنوان رهبر پذیرفته است.
در این کارگاه شما با عناصر رهبری آشنا خواهید شد و می آموزید که چه کارهایی باید بکنید تا دیگران شما را رهبر خود بدانند!

 

[برگزار شد] مهارت های مدیریت تغییر
فرزین فردیس؛ فارغ التحصیل MBA از دانشگاه صنعتی شریف، عضو هیأت مدیره شرکت سامانه های ارتباطی پارس (پارس سامان)، مدرس دوره های مذاکره، طرح کسب و کار و… و مشاور کسب و کار
زمان: شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

به احتمال زیاد این جمله معروف فیلسوف معروف یونانی را شنیده‌اید که تنها چیز ثابت این جهان تغییر است.

به احتمال زیاد در کار خود به موقعیت‌هایی برخورده‌اید که اگر در آن موقعیت تغییر جدی در مسیر ایجاد نمی‌کردید شرکت یا سازمان‌تان به ته دره می‌رفته است. به احتمال زیاد در زندگی در شرایطی قرار گرفته‌اید که احساس کرده‌اید دیگر با این شرایط نمی‌شود ادامه داد.

این کارگاه برای درک بهتر این موقعیت‌ها و آماده شدن برای عبور از این بحران‌هاست.

 

[برگزار شد] روشی برای طراحی زندگی آینده
صالح برادران امینی؛ طراح خدمات

زمان: چهارشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

اگر تابحال ساخت خلاقانه‌ی آینده را تجربه نکرده‌اید و دوست دارید آینده‌های محتمل زندگیتان را تجسم کنید، این روش را امتحان کنید.
کارگاه «روشی برای طراحی زندگی آینده» سعی دارد با اصول نگاه، تفکر و اقدام در دیزاین، روشی را برای حرکت به سمت آینده پیشنهاد دهد و طی سه ساعت، فرصت تمرین این نگاه را برای شرکت کنندگان فراهم نماید.
واقعیت این است که، بسیاری از ما روش طراحی و ساختن مطلوبیت‌هایمان را یاد نگرفته‌ایم و فقط در مقابل واقعیت‌هایی که محیطط بیرون برای ما ایجاد می‌کند، واکنش نشان می‌دهیم. داستان زندگی‌های شاخص، داستان کنش‌هایی است که طراحی و سپس شجاعانه پیگیری شده‌اند. شما را هم دعوت می‌کنیم به تجربه‌ی ساخت آینده، آینده‌ای که خودتان می‌توانید بسازید.

مربی این کارگاه صالح برادران امینی است. صالح طی پنج سال گذشته به عنوان طراح خدمات به شرکت‌های بسیاری از جمله گروه صنعتی انتخاب، سازمان فناوری اطلاعات، ایران‌تلنت و شتاب‌دهنده‌ی بردیا کمک کرده‌ تا نیازهای واقعی انسانی را بفهمند و خدماتیی طراحی کنند که به این نیازهای واقعی، پاسخ دهد. صالح، علاوه بر دوره‌های آزاد، طراحی خدمات را در محیط‌های مختلفی از جمله دانشگاه هنر و مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف نیز درس داده است.

صالح این بار تلاش می‌کند به مخاطبان بیست‌ کمک کند با اصول نگاه، تفکر و اقدام در دیزاین، به طراحی زندگی آینده خود بیندیشند.

 

[برگزار شد] تغییر توسط ساخت عادت‌های سازنده (از طریق گفت‌وگو، تمرین و مشارکت گروهی)
آیدین حبیبی؛ راهنمای درون‌گردی، نویسنده و معلم از نو یادگیری (walkineden.com)

زمان: دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

زندگی ما مجموعه‌ای است از عادت‌های ارادی و غیرارادی.

خوشبختانه مسئولیت عادت‌های غیرارادی (نفس کشیدن، پلک زدن و ضربان قلب و…) بر عهدۀ ما نیست و بدن هماهنگی و تعادل آن را انجام می‌دهد؛ اما کیفیت زندگی، تماماً ارادی و خواستنی است. ازاین‌رو ساخت عادت‌های سازنده (هرچند کوچک) در بهبود کیفیت زندگی تأثیر مستقیم دارد و از مسئولیت‌های اساسی‌مان است. در این کارگاه توجهمان را به پیداکردن مسیر شخصی و یافتن عادت سازنده متمرکز خواهیم کرد.

 

[برگزار شد] چه انتخاب نابی!
(کارگاهی برای زیروبم‌های تصمیم‌گیری)
محمدمهدی باقری؛ پایه‌گذار ویراستاران، دانش‌آموخته MBA و فارغ‌التحصیل حقوق و فلسفه از دانشگاه تهران

 زمان: شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ تا ۲۰

درباره کارگاه:

منِ حالا نتیجهٔ انتخاب‌های پنج سالِ پیشم هستم.

من، هر ساعت از هر روز، در حال انتخابم:

گاهی در حد اینکه الان برای صبحانه‌ام پنیر بخورم یا کره،
گاهی در این سطح که با گو‌شی ور بروم یا کتاب بخوانم،
گاهی برای اینکه بستنی سنتی بخورم یا قیفی،
گاهی بلندتر و مهم‌تر در این حد که
کدام رشته را انتخاب کنم
یا به این خواستگار بله بگویم یا نه،
یا دانشگاه را ادامه دهم یا بروم سراغ کار.

تصمیم روی تصمیم، مثل آجر روی آجر، زندگی‌مان را می‌سازد. پس می‌ارزد درباره‌اش گپ‌وگفت کنیم. این مهارت، یعنی مهارت «تصمیم‌گیری»، بین ما رهاشده است و خودبه‌خودی رشد می‌کند، نه در فرایندی آگاهانه:

«گام‌ها»یش را نمی‌دانیم،
«دام‌ها»یش را نمی‌شناسیم،
«دشواری‌ها»یش را بلد نیستیم،
با «تردید»های مستمر از آن می‌گریزیم،
نمی‌دانیم «مشورت» را کجای تصمیم‌گیری وارد کنیم،
«مسئولیت» انتخاب‌هایمان را خودمان به‌عهده نمی‌گیریم،
با «استخاره»های غلط خیالمان را راحت می‌کنیم و… .

قرار است دربارهٔ واژه‌های «داخل گیومه» با هم گفت‌وگو کنیم تا فضای پرکرانهٔ تصمیم‌گیری برایمان روشن‌تر شود.

 

 

بیست‌تا‌سی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *