هشت کاری که روزهای ما رو معنادارتر می‌کنه!

منِ جدید و دنیای آدم بزرگ‌ها
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
سه درس از ۷۵سالگی به ۲٠ سالگی!
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

هشت کاری که روزهای ما رو معنادارتر می‌کنه!

این روزها به‌خصوص با شلوغی‌های آخر سال و نگرانی‌های کرونایی، ممکنه گاهی، با وجود کارهای فراوونی که در طول روز انجام می‌دیم، احساس بی‌معنا بودن بهمون دست بده. براتون هشت تا راه پیشنهادی داریم که روزهاتون رو معنادارتر می‌کنه:

اولویت بندی کنید. یادتون باشه که مهمترین کارها رو برای خودتون و خانواده انجام بدید.خودتون رو گرفتار چیزایی مثل نوتیفیکیشن‌های موبایل که توجه فوری شما رو می‌خوان، نکنید.

اون کتاب‌هایی رو برای خواندن انتخاب کنید که باعث می‌شن عمیقاً درگیرشون بشید.

غذای خودتون رو آروم‌تر بخورید و ازش لذت ببرید، به‌جای این‌که طوری با غذا رفتار کنید که انگار فقط سوخت بدنتونه. وقتی دارید غذا می‌خورید اخبار رو تماشا نکنید، با موبایل ور نرید؛ فقط بخورید!

برید پیاده روی و از طبیعت لذت ببرید. تو پارک بشینید و به حرف پرنده‌ها گوش بدید. اگه می‌تونید به ساحل برید و به موج‌هایی که به ساحل برخورد می‌کنند گوش بدید، هر صدایی در طبیعت می‌تونه به نوع نگاهتون به زندگی معنا بده‌.

یک برنامه‌ی خنده‌دار تماشا کنید. نه فقط یک چیز ملایم خنده‌دار. مثلا یک قسمت از کمدی مورد علاقه‌تون، یا هر چیز دیگه‌ای که باعث خنده‌ی شما می‌شه.

پروژه‌ای رو که مدت‌هاست می‌خواستید شروع کنید، اما اون رو به تعویق انداختید رو شروع کنید. وقتشه قدم اول رو بردارید.

با آدم‌هایی که دوستشون دارید و برای شما مهم هستند وقت بگذرونید، انرژی بودن باهاشون به معنابخشی زندگی‌تون کمک زیادی می‌کنه.

به دیگران تا جایی که می‌تونید کمک کنید، و متوجه انجام این کارهای خوب باشید.

ترجمه: فاطمه حیدری

منبع: Medium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *