شش راه برای این که حس بهتری نسبت به شغلت داشته باشی!

سه درس از ۷۵سالگی به ۲٠ سالگی!
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
هنر ظریف زندگی در لحظه!
۸ خرداد ۱۴۰۰

شش راه برای این که حس بهتری نسبت به شغلت داشته باشی!

اگه هر روز صبح خودتون رو با ترس از رفتن به محل کار-چه حضوری چه آنلاین- شروع می‌کنید، این می‌تونه آسیب جدی برای سلامتی‌تون در پی داشته باشه.
ما تعدادی پیشنهاد براتون داریم که که با استفاده از اون می‌تونید حس بهتری به شغل‌تون داشته باشید:

– تمرکزت رو بگذار رو بخش‌های خوب شغلت!
حتی اگه جنبه‌هایی از شغل‌تون وجود داشته باشه که از نظر ذهنی شما رو اذیت می‌کنه، با تمرکز روی مواردی که دوست دارید می‌تونید احساس بهتری در مورد شغل‌تون داشته باشید.

ببینید از انجام چه کارهایی بیشتر لذت می‌برید؟
آیا موارد خاصی وجود داره که دلتون می‌خواد بیشتر اون کار رو انجام بدید؟

– روزتو با روی خوش شروع کن!

کارکنانی که روزشون رو با خلق و خوی خوب آغاز می‌کنند، در طول روز مثمرثمر و مثبت‌تر عمل می‌کنند. بنابراین اگه روز رو با ترس یا با ترش‌رویی شروع کنید، احتمال داشتن عملکرد پایین خیلی زیاده.

– از گفتگوهای مسموم فاصله بگیر!

حتی اگه از نوع کاری که انجام می‌دید لذت هم ببرید، بودن در یک محل کار با فضایی سمی می‌تونه احساس نارضایتی و اضطراب در شما ایجاد کنه. ممکنه تغییر کامل فرهنگ شرکت به دست شما ممکن نباشه، اما مواردی وجود دارند که می‌تونید انجام بدید تا اطمینان پیدا کنید که فضای کار شما مکان مثبت‌تریه.
مثلاً دنبال شایعات رو در محل کار نگیرید، به جای شکایت و پشت دیگران حرف زدن، روی گفتگوی سالم و پیدا کردن راه‌حل متمرکز بشید. از آدم‌هایی که دائم منفی‌بافی می‌کنند دوری کنید.

– هر جا و به هر شکلی که می‌تونی، تغییر ایجاد کن!

اگه وظایفی که هر روز انجام می‌دید با شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی شما مطابقت نداره، خوشحال بودن در شغل خود دشواره. به عنوان مثال، اگر فردی هستید که ترجیح‌تون مستقل کار کردنه، همیشه ملزم شدن به کار در گروه‌های مشترک، می‌تونه ناامید کننده بشه. وقتی بین شخصیت فرد و شغل او عدم تطابق وجود داشته باشه، احتمال فرسودگی بالا می‌ره.
گرچه ممکنه نتونید ماهیت شغل‌تون رو تغییر بدید، اما می‌تونید به دنبال راه‌هایی باشید تا شغل خودتون رو با ترجیحات‌تون هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگه معمولاً به تنهایی کار می‌کنید اما با تعاملات اجتماعی احساس بهتری دارید، ممکنه به دنبال راه‌هایی برای کار در پروژه‌های گروهی بیشتر یا انتقال فضای کاری‌تون به بخشی باشید که فرصت صحبت بیشتر با دیگران را در آن خواهید داشت.

فضای کاری‌تون رو شخصی‌سازی کنید!
شخصی‌سازی کردن محل کارتون می‌تونه تأثیر روانی مثبتی روی شما داشته باشه. حتی انجام تغییرات کوچک می‌تونه به شما تو داشتن فضایی که قسمت عمده‌ی روز رو در اون می‌گذرونید، احساس بهتری بده.

– برای شغلت یک معنی دست و پا کن!
یکی از روش‌های احساس بهتر داشتن در مورد شغل، جستجوی راه‌هاییه که تلاش‌های شما باعث ایجاد تغییراتی بشه. تحقیقات نشون داده افرادی که احساس می‌کنند کارشون معناداره مشارکت و بهره‌وری بیشتری هم دارند.
ترجمه: فاطمه حیدری
منبع: verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *