سه درس از ۷۵سالگی به ۲٠ سالگی!

هشت کاری که روزهای ما رو معنادارتر می‌کنه!
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
شش راه برای این که حس بهتری نسبت به شغلت داشته باشی!
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

سه درس از ۷۵سالگی به ۲٠ سالگی!

این یادداشت نوشته‌ی ملیسا متیو، که به عنوان یک زن سیاه پوست در زندگی، به دنبال عشق، علاقه‌مند به غذا و کاوش در جهان هستی است. او در یادداشتی از تجربه‌ی بیست سالگیش این‌طور تعریف می‌کنه: وقتی که در ۲۰ سالگی به شهر خودم بروکلین برگشتم، خسته و کوفته از، از این شاخه به اون شاخه پریدن بودم. احساس می‌کردم که بالاخره در حال تبدیل به یک بزرگسال هستم، یک بزرگسال پریشان، عصبی و خسته.
در این زمان با زنی به نام جکی آشنا می‌شه، او می‌گه: جکی هفتاد و پنج سالش بود، چیزی حدود سه برابر سن من. او به من کمک کرد تیکه‌های خودمو به شکل یک کل منسجم جمع کنم. نه تنها از نظر شغلی، بلکه در زندگی شخصی هم منتور من شد.
در طول دوستی ما، او سه درس مهم به من آموخت که به من کمک کرد تا ۲۰ تا ۳۰ سالگی خودمو یه جورایی نجات بدم.

– درس اول، وکیل مدافع خودت باش!
او اغلب به من می‌گفت: “اگر یاد نگرفته باشی از خودت و رؤیاهات خوب دفاع کنی، نمی‌تونی برای شخص دیگه‌ای هم کاری انجام بدی و مفید باشی!”
این یعنی چی؟ یعنی اون‌چه رو که می‌خوای، دقیقاً همون چیزی رو که می‌خوای، رو دنبال کن، نه یک نسخه‌ی تحریف شده ازش رو. تا زمانی‌که اون رو به دست نیاوردی به تقلا کردن و تلاش ادامه بده. چیزی برای از دست دادن وجود نداره. هر چه‌قدر نه می‌شنوی انقدر بگرد تا به جواب آره برسی. این یعنی تو قبل از هرچیز مسئول رویاها و مسیر خودتی.
همین باعث شد ملیسا در سن ۲۷ سالگی به یک کشور جدید نقل مکان کنه، یک شرکت جدید تاسیس کنه و در یک رابطه جدید قرار بگیره.
من هیچ پولی نداشتم اما روی خودم شرط‌بندی کردم و بی‌وقفه از خودم، راهم، و شرکت جدیدم دفاع کردم.

درس دوم این بود:
راز نگهدار خودت باش!
جکی می‌گفت: «مشکل نسل شما اینه که احساس می‌کنید همه باید همه چیز رو درباره‌ی شما بدونند! اما واقعیت اینه که تنها کسی‌که باید همه چیز رو در مورد شما بدونه، فقط شما هستید. انقد اسیر دنیای سوشال مدیا نشید. لازم نیست هر قدمی که برمی‌داری و تمام لحظاتت رو به نمایش بگذاری. همیشه بخشی از خودت رو، فقط برای خودت نگه دار!»

و اما توصیه سوم:
آدم‌های دور و برت رو آگاهانه انتخاب کن!
«افرادی که باهاشون در ارتباط هستی، با چیزایی که بهشون اعتقاد داری و اون‌چه رو که برای زندگی خود می‌خوای باید همسو باشند. هرچیزی که ذره‌ای باعث اتلاف وقت و انرژیت و منحرف شدن از مسیرت می‌شه رو حذف کن.»
مشاوره‌های جکی، بهم یاد داد که چالش‌های زندگی رو شجاعانه و با تمام وجود به آغوش بکشم، و از مسیر رشد خودم بیشترین لذت رو ببرم.
ترجمه: فاطمه حیدری
منبع: Medium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *